Logotip retocat i logotip original de Luis Peiret |
Si mesos enrere posàvem l'actuació de la Comunitat de Madrid com a cas exemplar en rectificar en un procés de selecció d'un Community Manager mal plantejat, ara no podem dir el mateix respecte al procés mitjançant el qual s'ha elegit el logotip de la candidatura de Madrid 2020.
Però avui no parlem exactament d'un procés de selecció d'una feina sinó d'una beca de formació de 6.000 € per a l'estudiant que faci el millor disseny per a la candidatura olímpica de Madrid 2020, això sí, a condició de cedir tots els drets, es guanyi o es perdi.
Les associacions de dissenyadors ja s'han posat mans a l'obra per denunciar, a través d'un manifest, la irregularitat del procés amb el qual ha estat elegit i modificat el logotip per a la candidatura de Madrid i la manca de respecte que aquest procés suposa per tot el col·lectiu. A més s'ha alertat que la repercussió mediàtica amb la qual s'ha desenvolupat el procés afecta directament i negativament la imatge dels dissenyadors d'Espanya a l'exterior.
Aquest manifest recorda que les bases del concurs han estat abusives i humiliants pel que fa a les condicions de participació, cessió de drets i de manipulació del disseny original. Per si fos poc, els convocants també es van reservar la facultat de cessió remunerada a tercers. Una vegada més l'espectacle mediàtic i les males praxis han acabat amb la qualitat del producte i la paciència dels dissenyadors.
Però avui no parlem exactament d'un procés de selecció d'una feina sinó d'una beca de formació de 6.000 € per a l'estudiant que faci el millor disseny per a la candidatura olímpica de Madrid 2020, això sí, a condició de cedir tots els drets, es guanyi o es perdi.
Les associacions de dissenyadors ja s'han posat mans a l'obra per denunciar, a través d'un manifest, la irregularitat del procés amb el qual ha estat elegit i modificat el logotip per a la candidatura de Madrid i la manca de respecte que aquest procés suposa per tot el col·lectiu. A més s'ha alertat que la repercussió mediàtica amb la qual s'ha desenvolupat el procés afecta directament i negativament la imatge dels dissenyadors d'Espanya a l'exterior.
Aquest manifest recorda que les bases del concurs han estat abusives i humiliants pel que fa a les condicions de participació, cessió de drets i de manipulació del disseny original. Per si fos poc, els convocants també es van reservar la facultat de cessió remunerada a tercers. Una vegada més l'espectacle mediàtic i les males praxis han acabat amb la qualitat del producte i la paciència dels dissenyadors.
Notícia El País
Entrada al Blog de diseñadores y publicitarios
Notícia La Verdad
0 comentaris: