TOP

CAS eDarling (gener 2012)

 Fa un temps va passar una cosa semblant amb la Comunitat de Madrid, allò va tenir un desenllaç encertat, aquest cas, per desgràcia, encara segueix en marxa malgrat les crítiques que ha rebut fins ara.

El portal de cites per internet edarling.com va llançar a l’octubre una oferta de feina per a community manager junior, dit així podria sonar més o menys normal, però anem a desgranar el quid de la qüestió, i és que tal oferta de feina, no és ben bé una oferta. Es tracta d’un concurs, que molt hàbilment han colat com a oferta de feina amb el suport de Laboris.net i altres portals de cerca de feina que també s’han apuntat al carro. Si mirem bé de què va la cosa veurem que el guanyador del concurs obtindrà com a premi una feina de community manager amb un contracte de 6 mesos a Berlín i 1000€ bruts mensuals, encara que s’especifica que si les dues parts estan d’acord la feina podria ser en un altre departament. Requisits per optar-hi? Nivell d’anglès alt i estar estudiant una carrera (qualsevol) o tenir-la. Com es guanya el concurs? Per participar s’ha de penjar un anunci original de menys d’un minut enregistrat ja sigui amb un mòbil o una càmera i guanya qui més “M’agrada” de Facebook, Twitts i +G tingui a les xarxes en 30 dies, independentment de si el vídeo és una porqueria o és boníssim.

Un cop més, l’estratègia de màrqueting és visible, es tracta que els concursants proclamin als 4 vents (en aquest cas per totes les xarxes socials) que formar part del portal Edarling és el millor que hi ha, una promoció que des del mes d’octubre fins al 5 de febrer (data límit per votar) faran tots els aturats que intentin optar a aquest lloc. Per ells, 4 mesos de promoció gratuïta, o millor dit, a costa dels aturats, que són molts. Finalment, qui guanyi tindrà aquesta feina durant 6 mesos per un irrisori sou de 1000€ bruts mensuals.

Però el més greu de tot és el desprestigi que aquest concurs suposa per a tots els professionals del community management. D’aquesta manera una feina que fan molts comunicadors i experts de les xarxes socials amb anys d’experiència queda desacreditada com si fos qualsevol cosa que es pot rifar en un concurs on no existeixen ni uns requisits que exigeixin uns mínims estàndards de qualitat ni una mínima formació ni experiència relacionada amb el màrqueting o la comunicació, ja que tal com especifiquen, després es pot canviar de departament. O potser és que els és igual o ni saben encara quina és la feina que haurà de fer? per això com més obert, més participants i més difusió.

Així, queda clar que sota el paraigües del 2.0, les xarxes socials, la figura del community manager i totes aquestes paraules que estan tan de moda, només s’hi amaga una estratègia per aprofitar-se, desgraciadament, de l’elevada taxa d’aturats disposats a fer qualsevol cosa per una feina de becari com aquesta. Durant un mes intentaran ser els més votats fent propaganda gratuïta per a un portal que menysprea i degrada la professió per la qual teòricament han de contractar una persona. Patètic.

Article sobre Concursos en las redes sociales por un puesto de trabajo


1 comentaris:

  1. Pere

    La oferta de treball és certament abusiva, però el noi del vídeo és absolutament repel·lent, perdoneu però algú ho havia de dir. Però mira, millor pq així els d'e-Darling encara es faran més mala sang!

Publica un comentari a l'entrada